موسوی خطاب به ترامپ: ایران نیازی به پزشک آمریکایی ندارد، مردم آمریکا را دریابید
(last modified 1398-12-23T07:03:57+00:00 )
حوت 23, 1398 11:33 Asia/Kabul
  • موسوی خطاب به ترامپ: ایران نیازی به پزشک آمریکایی ندارد، مردم آمریکا را دریابید
    موسوی خطاب به ترامپ: ایران نیازی به پزشک آمریکایی ندارد، مردم آمریکا را دریابید

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه در واکنش به ادعای "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی واشنگتن برای کمک به ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا در توییتر تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران بهترین، کارآمدترین و شجاع ترین کادر درمانی جهان را داشته و نیازی به پزشک آمریکایی ندارد.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" خطاب به ترامپ افزود، آمریکا باید به جای دلسوزی ریاکارانه و فخرفروشی مشمئز کننده، ⁧‫تروریسم اقتصادی‬⁩ و ⁧‫تروریسم درمانی را متوقف کند تا دارو و تجهیزات پزشکی به کادر درمانی و مردم ⁧‫ایران‬⁩ برسد.

موسوی در ادامه از ترامپ خواست مردم آمریکا را هم دریابید.

دونالد ترامپ روز  پنجشنبه در حاشیه دیدار با نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید مدعی شد آمریکا بهترین پزشکان جهان را دارد و برای مبارزه با کرونا به ایران پیشنهاد کمک داده است.

"سیدعباس موسوی" پیشتر نیز خطاب به "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده بود، ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی - روانی است.

آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 18 ثور 1397به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران شده است.

 

کلیدواژه