موسوی: دولت و مردم ایران هرگز دوستانِ دوران سختی‌ را فراموش نمی‌کنند
(last modified 1398-12-24T10:34:37+00:00 )
حوت 24, 1398 15:04 Asia/Kabul
  • موسوی: دولت و مردم ایران هرگز دوستانِ دوران سختی‌ را فراموش نمی‌کنند
    موسوی: دولت و مردم ایران هرگز دوستانِ دوران سختی‌ را فراموش نمی‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با قدردانی از کشورهای ارسال‌کننده کمک‌ به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: دولت و مردم ایران هرگز دوستانِ دورانِ سختی‌ را فراموش نمی‌کنند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به تماس های تلفنی و پیام‌های توئیتری «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و تلاش‌های سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی یادآور شد: علاوه بر چین، ترکیه، امارات، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌ها به صورت نقدی و تجهیزات پزشکی از سوی ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.

وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه گذشته در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا، تحریم‌ و پیش‌شرط‌های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، بر رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران تاکید کرد.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 140 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود 146 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 75 هزار نفر بهبود یافته‌اند و دستِ‌کم 5 هزار و 400 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه