روحانی: مقامات و مردم ایران با همکاری از بحران کرونا با موفقیت عبور خواهند کرد
(last modified 1398-12-25T10:32:19+00:00 )
حوت 25, 1398 15:02 Asia/Kabul
  • روحانی: مقامات و مردم ایران با همکاری از بحران کرونا با موفقیت عبور خواهند کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برای مقابله با ویروس کرونا در کشور، موضوع قرنطینه مطرح نیست، گفت: مقامات و مردم ایران با همکاری و هماهنگی از بحران کرونا با موفقیت عبور خواهند کرد. 

به گزارش فارس، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(یکشنبه) در نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی در تهران گفت: باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم با فعالیت های اقتصادی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی باشد و اجازه نداد در این زمینه مشکلی ایجاد شود.

روحانی با بیان اینکه خدمات دولت ایران طبق روال به مردم ارایه می شود، افزود: درباره هرگونه محدودیت، در ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران تصمیم گیری می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه تهران با کشور‌های همسایه در حال مذاکره است، اظهار کرد: این مذاکرات بیشتر در زمینه نقل و انتقال کالا و رفت و آمد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز‌هاست.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 150 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود 157 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 75 هزار نفر بهبود یافته‌اند و دستِ‌کم 5 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز تاکنون بیش از 12 هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 611 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

همچنین تاکنون 4 هزار و 339 نفر از کسانی که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه