رایزنی ظریف با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و امارات؛ تاکید بر همکاری جمعی در مقابله با کرونا
(last modified 1398-12-25T19:38:16+00:00 )
حوت 26, 1398 00:08 Asia/Kabul
  • رایزنی ظریف با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و امارات؛ تاکید بر همکاری جمعی در مقابله با کرونا

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و امارات، بر لزوم همکاری جمعی همه کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش پارس تودی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «المار محمدیارف» Elmar Məmmədyarov وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در گفت‌وگویی تلفنی درخصوص شیوع ویروس کرونا در منطقه و جهان رایزنی و تبادل نظر کردند. 

ظریف در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از کمک‌های دولت و ملت جمهوری آذربایجان، تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه ایران با این ویروس خطرناک خواند و یادآوری کرد: ایران و جهان این مرحله سخت را پشت سر خواهند گذاشت.

همچنین «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن قدردانی از اعلام همبستگی و کمک‌های امارات، کرونا را موضوعی جهانی خواند و اظهار کرد: عزم، همکاری و همیاری همه کشورهای جهان برای شکست آن ضرورت دارد.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 150 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

براساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 162 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد، نزدیک به 76 هزار نفر بهبود یافته‌اند و دست‌ِکم 6 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه