وزیر بهداشت ایران : به زودی ایران با رونمایی از دستاوردی جدید در صدر دنیا قرار می گیرد
(last modified 1399-01-12T03:46:29+00:00 )
حمل 12, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • وزیر بهداشت ایران : به زودی ایران با رونمایی از دستاوردی جدید در صدر دنیا قرار می گیرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: در آینده‌‎ای نزدیک، دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎‌شود که ایران را در عرصه کنترل بیماری‎های ویروسی در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه در مراسمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پایش سلامت عمومی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در کشور اظهار کرد: اگر چه مبارزه با کرونا در شرایط تحریمی دشوار است، اما خدمت‌رسانی به بیماران و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران با تمام توان ادامه دارد.

نمکی با بیان اینکه ایران به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ است، افزود: با تشکیل قرارگاه ویژه ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش با ایجاد کارگاه‎ها و نقاهتگاه‎های ویژه، نیازهای کادر درمان را برطرف کرده و خدمات رسانی را ارتقا بخشیدند.

وزیر بهداشت ایران همچنین با اشاره به اجرای طرح منع تردد در کشور با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت راه ایران یادآور شد: اقدامات کنترلی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور کامل شده و اکنون روند مرگ‎ومیر کاهش یافته و شرایط خدمات رسانی در بیمارستان‎ها نیز بهتر شده است.

نمکی همچنین با اشاره به غربالگری حدود 62 میلیون نفر در طرح بیماریابی و مقابله با کرونا در ایران تصریح کرد: از میان کسانی که در این طرح تحت‎‌نظر قرار گرفتند، 16 هزار و 49 نفر به بیمارستان‎ها معرفی شدند که از این تعداد 5 هزار و 391 نفر بستری شده‎‌اند.

کلیدواژه