ماموریت ویژه روحانی به متخصصان ایرانی برای دستیابی به دارو و واکسن کرونا
(last modified 1399-01-23T09:49:39+00:00 )
حمل 23, 1399 14:19 Asia/Kabul
  • ماموریت ویژه روحانی به متخصصان ایرانی برای دستیابی به دارو و واکسن کرونا
    ماموریت ویژه روحانی به متخصصان ایرانی برای دستیابی به دارو و واکسن کرونا

رئیس جمهوری اسلامی ایران از ماموریت ویژه به وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دستیابی به دارو و واکسن کرونا خبر داد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه با روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه براساس توان و بنیه علمی متخصصان جوان ایرانی، دستیابی به دارو و واکسن کرونا دور از دسترس نخواهد بود، گفت: متخصصان و پزشکان کشور بر اساس مطالعاتی که در ایران انجام دادند و با تبادل تجارب و پژوهش‌های خود با سایر کشورها تا حدود زیادی توانسته‌اند به روش‌های رفتاری این ویروس و راههای مقابله با شیوع آن نزدیک شوند که این بسیار حائز اهمیت است.

روحانی همچنین با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی در ایران تصریح کرد: این طرح با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و در عین حال منطبق بر اصول مصوب سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

در طرح فاصله گذاری هوشمند، به‌جای آنکه همه مردم فاصله گذاری فیزیکی با بقیه را رعایت کنند، افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا شناسایی ‌می‌شوند و فعالیت این گروه ها به تدریج از سرگرفته می‌شود و سایر افراد و گروه‌ها کماکان فاصله گذاری فیزیکی را رعایت می‌کنند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه با اشاره به ادامه روند صعودی بهبود یافتگان و کاهش روند فوت ناشی از کرونا در کشور، اعلام کرد: تاکنون 68 هزار و 192 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد 35 هزار و 465 نفر، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و حدود 4 هزار و 200 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه