حمل 25, 1399 14:34 Asia/Kabul
  • بهبودی حدود 46 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران/ ادامه روند نزولی مبتلایان
    بهبودی حدود 46 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران/ ادامه روند نزولی مبتلایان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به ابتلای 73 هزار و 303 نفر در کشور به ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون 45 هزار و 983 نفر از این بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک‌هزار و 617 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در ایران شناسایی شد.

جهانپور همچنین با اشاره به فوت 111 نفر در 24 ساعت گذشته، گفت: فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران به 4 هزار و 585 نفر رسیده است.

همزمان با اقدامات پیشگیرانه و درمانی دولت ایران با کمک نیروهای مسلح، فرایند تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی بیماران (قرنطینه) و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم ایران، به سرعت در حال انجام است.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.

هم‌اکنون تمامی کشورهای جهان درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند؛ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان در حالی به 2 میلیون نفر نزدیک می‌شود که از این تعداد دست‌ِکم 115 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 431 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

 

کلیدواژه