روحانی: شرایط ایران در تامین اقلام بهداشتی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست
(last modified 1399-01-27T09:15:21+00:00 )
حمل 27, 1399 13:45 Asia/Kabul
  • روحانی: شرایط ایران در تامین اقلام بهداشتی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست
    روحانی: شرایط ایران در تامین اقلام بهداشتی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران در تامین تجهیزات پزشکی، دارویی، بیمارستانی، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش با مشکلی مواجه نیست، گفت: شرایط ایران در تامین اقلام بهداشتی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه بخش های درمانی ایران در شناسایی مبتلایان و در مراقبت و پرستاری از بیماران کرونایی، تلاش های بسیار خوبی انجام داده اند، افزود: در برخی کشورها بیماری به بیمارستان مراجعه کرده ولی پرستار، پزشک و تخت "آی سی یو" به اندازه کافی وجود نداشته است.
روحانی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا در ایران حتی یک مورد هم نمی توان پیدا کرد که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را به دلیل نبود تجهیزات پزشکی و یا فقر مالی بستری نکنند، تصریح کرد: در ایران خدمات درمانی برای اتباع خارجی هم رایگان انجام می شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرایط امسال ایران با وجود همه مشکلات از جمله تحریم و کرونا، قابل قبول و مطلوب خواهد بود اظهار کرد: شرایط سیاهی که دشمنان درباره ایران در سال جاری ترسیم می کنند، کاملا دروغ و بی اساس است.
روحانی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ایران رشد اقتصادی و کاهش تورم را در سال جاری پیش بینی کرده است و اینگونه نیست که رسانه های خارجی تبلیغ می کنند که مردم گرفتارند و امسال مشکلات فراوانی خواهند داشت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به عرضه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس ایران گفت: شاید در تاریخ بورس ایران برای اولین بار است که یک همچین عرضه بزرگی انجام می گیرد و کل شرکت های شستا که حدود 180 بنگاه و شرکت بزرگ است همه با هم عرضه می شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین، با قدردانی از تلاش های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه ارتش در مقابله با کرونا افزود: نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش نشان دادند که آنها برای صلح، جنگ و همچنین برای بازدارندگی مورد نیاز کشور هستند.

روحانی با بیان اینکه ارتش ایران همیشه سرافراز بوده است تصریح کرد: ارتش ایران همیشه پشتیبان ملت و ملت هم پشتیبان ارتش است.رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به برگزار نشدن رژه نیروهای مسلح ایران به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: همه ساله در روز ارتش، در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رژه نیروهای مسلح برگزار می شد اما امسال برگزاری این مراسم به دلیل شرایط بهداشتی که مورد نیاز کشور است، امکان پذیر نیست.امسال به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، طرحی با نام "رژه خدمت" و با شعار "مدافعان وطن و یاوران سلامت" در سطح کشور اجرا می‌شود.

در ایران 29 حمل مصادف با 17 آوریل، با هدف تجلیل و تکریم دلاورمردی‌ها و رشادت‌های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز ارتش نامگذاری شده است.

کلیدواژه