روحانی: اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیر انسانی آمریکا ایفا کند
(last modified 1399-02-01T18:06:58+00:00 )
ثور 01, 1399 22:36 Asia/Kabul
  • روحانی: اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیر انسانی آمریکا ایفا کند
    روحانی: اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیر انسانی آمریکا ایفا کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد: سرنوشت جامعه جهانی به طور کامل به هم وابسته است و اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیر انسانی آمریکا ایفا کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور در زمینه ویروس کرونا، گفت: در این شرایط سخت، فشارهای آمریکا بر مردم ایران از هر زمان دیگر غیر انسانی‌تر بوده و تداوم آن یک جنایت وحشیانه علیه یک ملت بزرگ بوده و برخلاف همه اصول انسانی و مقررات بین المللی است.

روحانی در ادامه یادآور شد: ساز و کار مالی طراحی شده از سوی اروپا (اینستکس) متاسفانه هنوز نتوانسته قدم قابل توجه و موثری بردارد و نقشی را ایفا کند.

رئیس جمهوری ایران همچنین با اشاره به اهمیت تامین امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا، اظهار کرد: ثبات و امنیت منطقه صرفاً از مسیر همکاری کشورهای این منطقه حاصل خواهد شد و دخالت بیگانگان  بویژه مداخلات آمریکا آرامش منطقه را تهدید می‌کند.

نخست وزیر ایتالیا نیز با ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، گفت: مشکلات تهران برای رُم به خوبی قابل درک است و ایتالیا از تبادل تجربیات مشترک دو کشور در مقابله با ویروس کرونا استقبال می‌کند.

"جوزپه کونته" همچنین ضمن تاکید بر نقش سازنده ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا و مقابله با تروریسم، اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای حل و فصل مسائل و تامین امنیت در منطقه استفاده کرد.

نخست وزیر ایتالیا همچنین با تاکید بر گسترش و تعمیق روابط دو جانبه، گفت: ایتالیا آماده همکاری با ایران درخصوص برجام  و تقویت ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و مشارکت جدی کشورها در این زمینه است. 

 

کلیدواژه