ثور 13, 1399 11:54 Asia/Kabul
  • آمادگی حوزه‌های علمیه ایران برای همکاری با رهبران دینی و معنوی هند 

مدیر حوزه های علمیه ایران، آمادگی بزرگان، اساتید و طلاب کشور را برای آغاز فصل جدیدی از همفکری و همکاری با مراکز علمی بین المللی و مراکز دینی و رهبران ادیان و کشورهای جهان به ویژه رهبران دینی و معنوی هند اعلام کرد.

‌ آیت الله «علیرضا اعرافی» درنامه‌ای خطاب به رهبران دینی هند، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف نوشت، مقابله با این چالش و سایر بحران‌های معاصر مانند بی‌عدالتی، تبعیض‌های ناروا، تحریم‌های غیر انسانی، جنگ، تروریسم، تولید و نگهداری سلاح‌های کشتار جمعی مستلزم همفکری و همکاری بین‌المللی و مقابله همه‌جانبه با سیاست‌های غیر مسئولانه برخی کشورهای سلطه‌جو و قوانین یک‌جانبه گرایانه است.

آیت الله اعرافی افزود: تبیین صحیح و عقلانی این گونه بحران ها و چگونگی مواجهه با آن و پرهیز از دوقطبی غیر واقعی علم و دین از وظایف نخبگان و مسئولان است که رهبران و عالمان دینی در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند.

مدیر حوزه های علمیه ایران همچنین با ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد، تمام بلاها و نابسامانی ها از جهان به ویژه کشور هند به دور باشد.

آیت الله «علیرضا اعرافی» پیش از این نیز با ارسال نامه‌ های جدگانه به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، «سالم بن محمد المالک» رئیس سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (ISESCO)، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر و خانم «ادره آزوله» Audrey Azoulay مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) بر لزوم همکاری و تبادل تجربیات تاکید کرد.

کلیدواژه