بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه در گفت و گوی تلفنی رئیسان جمهوری ایران و تاجیکستان
(last modified 1399-02-18T03:16:53+00:00 )
ثور 18, 1399 07:46 Asia/Kabul
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه در گفت و گوی تلفنی رئیسان جمهوری ایران و تاجیکستان

رئیسان جمهوری ایران و تاجیکستان آخرین وضعیت روابط و همکاری های دو کشور را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «امامعلی رحمان» Imam Ali Rahman رئیس جمهوری تاجیکستان روز چهارشنبه در گفت گویی تلفنی با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت، بر گسترش بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.
روحانی با اشاره به موفقیت‌های ایران در تولید کیت‌های تشخیص کرونا و دیگر تجهیزات مورد نیاز در مقابله با کرونا گفت: ایران آمادگی دارد در حد توان، نیازهای تاجیکستان را در مقابله با ویروس کرونا تامین کند.
رئیس ‌جمهوری تاجیکستان نیز با تجلیل از موفقیت های ایران در مبارزه با ویروس کرونا گفت: گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌ اصولی تاجیکستان در مناسبات خارجی است.

همچنین روحانی در تماس تلفنی با «شوکت میرضیایف» Shaukat Mirziyoyev رئیس جمهوری ازبکستان هم از آمادگی ایران برای انتقال تجربیات و تامین نیازمندی های ازبکستان برای مبارزه با کرونا تاکیدکرد.

«شوکت میرضیایف» نیز با تجلیل از موفقیت ها واقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا گفت: ایران دارای جایگاهی ویژه در منطقه بوده و توسعه روابط با این کشور برای ازبکستان بسیار حائز اهمیت است.

کلیدواژه