ربیعی: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست/ همه گزینه‌ها درباره واکنش‌ به آمریکا روی میز است
(last modified 1399-02-29T09:58:19+00:00 )
ثور 29, 1399 14:28 Asia/Kabul
  • ربیعی: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست
    ربیعی: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست

سخنگوی دولت ایران گفت: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران نیست.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه جامعه بین المللی باید در مقابل بدعت‌های آمریکا در آزادی آبراهه‌های بین المللی واکنش مناسبی از خود نشان دهد، درباره اقدام احتمالی آمریکا برای ممانعت از عبور تانکرهای حامل بنزین ایران به ونزوئلا، تصریح کرد: ارسال تانکرهای حامل بنزین از ایران به سفارش دولت ونزوئلا انجام گرفته و متکی به اراده آزاد کشورها در مبادلات مرسوم بین المللی است.
ربیعی با تاکید بر اینکه ایران می‌خواهد درخصوص امنیت این محموله‌ها از خطر راهزنی دریایی دولت آمریکا اطمینان حاصل کند، خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه اشتباهی از سوی آمریکا، همه گزینه‌ها برای ایران محفوظ است و تهران برای حفاظت از آزادی دریانوردی و بالا بردن هزینه بی‌سابقه قانون شکنی واکنش‌های متناسبی را اتخاذ خواهد کرد.
سخنگوی دولت ایران افزود: روابط ایران و ونزئلا در چارچوب اقداماتی است که قوانین بین‌المللی آن‌ها را آزاد دانسته و در چارچوب ارتباطات سالم تجاری هم است و این روابط به کشورهای دیگر ارتباطی ندارد.
ربیعی همچنین با اشاره به آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: مناطق سفید و کم‌خطر از نظر شیوع ویروس کرونا در کشور به 280 شهرستان افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی دولت ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار دارد.

 

کلیدواژه