روحانی: روز قدس نمادی از استقامت و وحدت مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است
(last modified 1399-03-02T04:31:08+00:00 )
جوزا 02, 1399 09:01 Asia/Kabul
  • روحانی: روز قدس نمادی از استقامت و وحدت مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، با تاکید بر اصل تغییرناپذیر "قدس پایتخت فلسطین"، اظهارداشت، برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیام، با گرامی‌داشت روز جهانی قدس، این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، تاکید کرد، بی تردید پیروزی نهایی از آن مجاهدان و صابران است.

روحانی به حمایت های همیشگی ملت بزرگ ایران از آرمان فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: ملت رشید و فهیم ایران با الهام از آرمان‌های انقلاب و تاکید امام خمینی (ره) در حمایت از ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مردم بی‌دفاع فلسطین همواره پیشگام و منشاء حرکت‌های روشن‌گرایانه بوده‌ است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد، مبارزه با ستمگران و دفاع از ستمدیدگان ادامه خواهد داشت، چرا که این شور و اراده ریشه در مکتب تابناک و الهام‌بخش عاشورا دارد.

امروز جمعه، 22 می برابر با 28 ماه مبارک رمضان سال1441 هجری قمری، روز جهانی قدس است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان،  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

کلیدواژه