سفیر ایران در ونزوئلا: تحریم‌های یکجانبه آمریکا کارایی خود را از دست داده است
(last modified 1399-03-07T03:42:07+00:00 )
جوزا 07, 1399 08:12 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در ونزوئلا: تحریم‌های یکجانبه آمریکا کارایی خود را از دست داده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا روز سه شنبه با تاکید بر اینکه ایران و ونزوئلا دارای سیاست‌های مستقلی هستند، اظهار داشت، اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا پیروزی برای جامعه بین‌المللی است.

"حجت الله سلطانی" در گفت وگو با العالم با اشاره به رسیدن 2 نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا، روزهای اخیر را روزهای بزرگ و تاریخی برای 2 ملت ونزوئلا و ایران برشمرد و گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا و ایران و چندین کشور دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، خبر انتقال 9 تن طلا از ونزوئلا به ایران در برابر بهای سوخت  را نیز صد در درصد دروغ خواند و خاطرنشان کرد، رسانه‌های غربی درصدد فضاسازی منفی علیه ایران و ونزوئلا برای پوشاندن شکستشان در برابر افکار عمومی محافل بین‌المللی هستند.

"سلطانی" افزود: راه‌های دیگری مانند معامله پایاپای با صادرات نفت در برابر کالا و مواد غذایی، قهوه و کاکائو و کالاهای زیادی وجود دارد که می‌توان معامله کرد، اما رسانه‌های مغرض اخبار دروغینی درباره تبادل طلای ونزوئلا در برابر سوخت ایران منتشر کردند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند، پنج فروند نفتکش حامل سوخت را به سمت این کشور اعزام کرده است.

تاکنون 2 نفتکش ایران به نام های "فورچون" Fortune و "فارست"، به سواحل ونزوئلا رسیده و محموله های خود را در بنادر این کشور تخلیه کرده‌اند.

3 نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های "کلاوِل"، "فکسون" و "پتونیا" هم به دنبال نفتکش های "فورچون" و "فارست"، در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند.

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه شب از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا قدردانی کرد و گفت: ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند.

"مادورو" افزود: "در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد."

کلیدواژه