سرطان 08, 1399 08:29 Asia/Kabul
  • وزارت امور خارجه ایران: حمایت غرب از صدام در حمله به سردشت را فراموش نمی‌کنیم
    وزارت امور خارجه ایران: حمایت غرب از صدام در حمله به سردشت را فراموش نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه ایران با اشاره به فاجعه بمباران شیمیایی سردشت تاکید کرد: مردم ایران هرگز حمایت و همراهی آمریکا و اروپا از رژیم صدام را در این حمله شیمیایی وحشتناک فراموش نکرده و نخواهند کرد.

رژیم بعث عراق در 7 سرطان 1366، شهر مرزی سردشت ایران را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله، 110 نفر از ساکنان غیرنظامی شهید و بیش از هشت هزار نفر دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر همچنین با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز سکوت شورای امنیت سازمان ملل را در جنایت فجیع سردشت از یاد نبرده است، یادآور شد: مردم ایران اسلامی هر چه را که دشمنان ویران کرده اند، دوباره خواهند ساخت.

در همین زمینه، انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت با صدور اطلاعیه‌ای، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی در نقاط مختلف جهان به‌خصوص در غرب آسیا را یکی از حربه‌های استکبار جهانی دانسته و آن را توهین به بشریت عنوان کرده است.

این انجمن با اشاره به اینکه مردم شهرستان سردشت از دردهای بی‌شماری رنج می‌برند، ابراز امیدواری کرد: این فاجعه در هیچ جای دنیا تکرار نشود و تمام انسان‌ها در صلح و آرامش با هم زندگی کنند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز روز شنبه در «کنگره ملی نفس‌های سوخته» در نکوداشت شهدا و جانبازان بمباران شیمیائی سردشت در تهران با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل هیچ‌گاه وحشی‌گری رژیم صدام را محکوم نکرد، یادآور شد: استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام چیزی جز سربلندی برای مردم ایران و خفت و خواری و محکومیت همیشگی برای عاملان این جنایت بر جای نگذاشته است.

 

کلیدواژه