سرطان 11, 1399 17:31 Asia/Kabul
  • روحانی: نظامیان تروریست آمریکایی باید از کل منطقه به ویژه سوریه خارج شوند
    روحانی: نظامیان تروریست آمریکایی باید از کل منطقه به ویژه سوریه خارج شوند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه را اصلی خدشه‌ناپذیر دانست و تاکید کرد: نظامیان تروریست آمریکایی باید هر چه سریع‌تر از کل منطقه به ویژه سوریه خارج شوند و حاکمیت دولت سوریه در تمامی سرزمین آن گسترش یابد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در نشست مجازی سران کشورهای ضامن عضو روند آستانه خطاب به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت: حضور نامشروع نظامیان اشغالگر رژیم آمریکا در خاک سوریه به عاملی بی‌ثبات‌کننده برای این کشور و کل منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

روحانی همچنین اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی موسوم به سزار از سوی آمریکا را تداوم تلاش‌های مذبوحانه این کشور با هدف رسیدن به امیال نامشروع سیاسی خود در سوریه دانست و تاکید کرد: این اقدام رژیم آمریکا نوعی تروریسم اقتصادی و ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌هاست.

رئیس جمهوری ایران در این نشست ضمن محکوم کردن هر گونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان به ویژه سوریه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد و این اقدامات نامشروع و غیرانسانی رژیم آمریکا هیچگونه خللی در اراده کشورهای دوست و متحد سوریه ایجاد نخواهد کرد.

روحانی افزود: آمریکا مطمئن باشد آنچه را که نتوانسته از طریق فشار نظامی و کمک به گروه‌های تروریستی به دست آورد، نمی‌تواند از طریق ابزار فشار تحریم و مجازات مردم سوریه به دست بیاورد.

رئیس جمهوری ایران در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم تا محو کامل آن در سوریه و به طور کلی منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: در این مسیر ضمن حفظ امنیت و جان غیرنظامیان، نمی‌بایست اجازه داد تا تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

 

کلیدواژه