سرطان 15, 1399 12:12 Asia/Kabul
  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هتک حرمت آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هتک حرمت آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،جنوب تهران،با محکوم کردن ‌اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی الشرق الاوسط در هتک حرمت مرجعیت عالی شیعیان عراق اعلام کرد، این اقدام مذبوحانه، نشان از مفسده گری و دین‌ستیزی دارد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط اخیراً در کاریکاتوری به مقام آیت الله «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق توهین کرد که موجی از خشم و واکنش‌ها ضد سعودی و رسانه‌های آن را به همراه داشت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی اعلام کرد، نقش مرجعیت شیعه و علمای اسلامی در صیانت از هویت دینی و ملی عراق و همچنین تحکیم وحدت و یکپارچگی سیاسی این ملت نقشی ماندگار و انکارناپذیر در تاریخ است.
این بیانیه با اشاره به اینکه مرجعیت شیعه با سال‌ها مجاهدت و مبارزه ضد استعمار انگلیس و استکبار پایه‌های استقلال و آزادی عراق را استحکام بخشیده و ملت رشید عراق را با مدیریتی حکیمانه از بحران‌ها عبور داده است، می افزاید، در این میان فتوای آیت‌الله‌ سیستانی که موجب بسیج همگانی و خودجوش مردم و تقویت محور مقاومت در مبارزه با داعش شد نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایران تاکید کرد، مطالبه مردم عراق، علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی در برخورد با هتاکان به مقام مرجعیت باید پیگیری شود و خطاکاران مورد مواخذه قرار گیرند.

 

کلیدواژه