اسد 22, 1399 12:34 Asia/Kabul
  • بهره‌مندی 700 مجروح لبنانی از خدمات بیمارستان هلال‌احمر ایران در بیروت

مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت، از بهره‌مندی 700 مجروح انفجار اخیر در بندر این شهر از خدمات درمانی پزشکان داوطلب ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر محمدی» مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت روز چهارشنبه تصریح کرد: تا پایان روز سه شنبه بیش از 700 نفر برای دریافت خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشکان عمومی، ارتوپد، بیهوشی، جراح، اطفال، مغز و اعصاب و خدمات پرستاری از جمله انجام و تعویض پانسمان و بانداژ، جراحی های کوچک، تزریقات، بخیه، خارج کردن اجسام خارجی از چشم، دست و پا، آتل بندی و تزریقات به بیمارستان صحرایی ایران مراجعه کرده اند.  

محمدی یادآور شد: ارائه خدمت بشر دوستانه به آسیب‌دیدگان انواع حوادث و سوانح، بلایا و قربانیان جنگ ها و مخاصمات مسلحانه از اهداف و وظایف نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این‌ حادثه تلخ به این وظیفه اخلاقی و انسانی خود عمل کرده است.

پیش از این «کریم همتی» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی فاجعه انفجار در بیروت تاکنون 95 تُن انواع اقلام امدادی از سوی ایران به لبنان ارسال شده و چهار محموله 60 تُنی دیگر هم در حال ارسال است.

در پی وقوع آتش‌سوزی گستردهِ چهارم اوت در یکی از انبارهای مواد محترقه در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون بر اثر این انفجار بیش از 170 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر زخمی شدند.

کلیدواژه