امیر حاتمی: همکاری های ایران و روسیه بر صلح و امنیت منطقه و جهان تاثیر مثبت می گذارد
(last modified 1399-06-03T03:31:43+00:00 )
سنبله 03, 1399 08:01 Asia/Kabul

­وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه تاکید کرد، همکاری‌های ایران و روسیه مبتنی بر اعتماد و در چارچوب ایجاد صلح و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امیر سرتیپ "امیر حاتمی" در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه در مسکو در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف از جمله نظامی، الگوی بسیار خوبی برای همکاری ها است تصریح کرد، آثار این همکاری ها بر صلح و امنیت منطقه و جهان تاثیر مثبت می گذارد.

امیر "حاتمی" همچنین به توافقنامه همکاری‌های نظامی – فنی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: این توافقنامه ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری دو جانبه ایجاد کرده که خرید تجهیزات یکی از آن‌ها است.

­وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفتگو به اشتباه راهبردی حکام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد، حاکمان امارات دچار اشتباهات و لغزش‌هایی شده اند که آخرین مورد نیز کشاندن پای رژیم صهیونیستی به منطقه حساس خلیج فارس است.

در پی تلاش‌های "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،  امارات و اسرائیل  13 اوت/23اسد بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

این توافق با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، اعلام این توافق «خطرناک»، را به منزله «پاداش رایگانی» دانست که  امارات به رژیم اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش علیه فلسطینیان داده است.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه به ویژه  رژیم سعودی و امارات با اسرائیل شدت گرفته است.

تلاش رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی سال‌ها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی- اسلامی را اشغال کرده است.

کلیدواژه