سنبله 07, 1399 10:10 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سازمان ملل: رژیم صهیونیستی باید برای پیوستن به NPT وادار شود

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد، نقش آمریکا و اسرائیل را در تحقق خاورمیانه عاری از سلاح اتمی مخرب دانست و گفت: جامعه بین‌المللی باید رژیم اسرائیل را برای پیوستن به معاهده NPT وادار سازد.

«اسحاق آل حبیب» سفیر ایران در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در نشست مجازی بزرگداشت سالروز بین‌المللی منع آزمایش‌های هسته‌ای، به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت: جامعه بین‌المللی از بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته ای(NPT) برای واداشتن این رژیم جهت پیوستن بی قید شرط به معاهده مزبور و پذیرش نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته‌ای آن استفاده کند.
آل حبیب از نقش مخرب دولت آمریکا در زمینه گسترش سلاح هسته ای انتقاد کرد و افزود: آمریکا  با انجام یکهزار و ۵۴ آزمایش هسته‌ای، بالاترین میزان آزمایش‌ها را در مقایسه با دیگر کشورهای هسته‌ای انجام داده است.
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: آمریکا با داشتن بزرگترین زرادخانه هسته‌ای دنیا و تنها کشور استفاده کننده از سلاح هسته‌ای، نه تنها قصدی برای پایان دادن به آزمایش‌های هسته‌ای و پیوستن به معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای ندارد، بلکه همچنان به نوسازی و تقویت زرادخانه خود می‌پردازد.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: متاسفانه نقش مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی، مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی شده است.
معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد:خلع سلاح اتمی باید در صدر دستور کار نظام بین‌المللی باقی بماند و آزمایش‌های هسته‌ای به هر شکلی متوقف شود، زیرا این آزمایش‌ها برخلاف روح و مفاد معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای و بالاتر از آن تعهد صریح به خلع سلاح اتمی است.

کلیدواژه