سنبله 15, 1399 09:59 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: گزارش آژانس دورنمای سازنده‌ای را در روابط با ایران ترسیم می‌کند

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص موافقتنامه پادمان «ان پی تی» با جمهوری اسلامی، دورنمای سازنده‌ای را در روابط بین ایران و آژانس ترسیم می‌کند.

«رافائل گروسی» Rafael Grossi‎ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با موافقتنامه پادمان ان پی تی با جمهوری اسلامی با استقبال از توافق اخیر تهران و آژانس تائید کرد، به دو مکان مورد نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران دسترسی پیدا کرده است.

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: از لحاظ شکلی، این گزارش  به تحولات و پیشرفت‌های روابط و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس در سه ماه گذشته می پردازد و حاکی از تعامل سازنده و محتوایی دو طرف در این مدت برای رسیدن به یک فهم مشترک و یافتن راه حلی برای مسائل مطرح است.

غریب‌آبادی افزود: از لحاظ محتوایی نیز انتظار می رود این گزارش صریحاً با ترسیم تصویری روشن از وضعیت کنونی همکاری‌ها، مورد استقبال اکثریت قاطع کشورهای عضو آژانس و شورای حکام قرار گیرد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین با تاکید بر اینکه تهران حُسن نیت خود را در تعامل با مدیرکل جدید آژانس نشان داده است، خاطرنشان کرد: ایران انتظار دارد بیانیه مشترک و گزارش مدیرکل، اقدامی اساسی در جهت عادی‌سازی موضوع پادمانی مرتبط با ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اجرای مستقل، بی طرفانه و حرفه‌ای توافقات و تعهدات محسوب شود.

کلیدواژه