صالحی: ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است
(last modified 1399-06-29T13:39:57+00:00 )
سنبله 29, 1399 18:09 Asia/Kabul
  • صالحی: ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، تهران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود، سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره در چارچوب اصولی است که برای خود قائل شده و این رفتار مبتنی بر قواعدی است که نظام تعیین کرده و نمی‌توان از این اصول تخطی کرد.

صالحی همچنین  با بیان اینکه مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند، بعد از بازرسی از دو محل تعیین شده، درخواست دیگری برای بازرسی از ایران ندارد اظهار کرد، بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمان بازدید از آن محل، مشخص است اما زمان آن را به صورت عمومی اعلام نمی‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به آژانس اعلام کرده است که درخواست بازدید شما نه از روی میل، بلکه باید قاعده‌مند باشد، گفت، اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق تعهدات، درخواستی از ایران داشته باشد، با انجام آن مشکلی نداریم؛ یعنی باید خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب موافقتنامه پادمان یا پروتکل الحاقی باشد و متقن، منطقی و دارای توجیه ارزیابی شود.

صالحی با تاکید بر اینکه در مساله اخیر بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران هیچ گاه به آژانس نگفته بود، به شما اجازه بازرسی از جایی را نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درخواست آژانس دارای اشکالاتی بود ایران آنرا نپذیرفت.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران نشان داده است برعکس آمریکایی ها کشوری متعهد است که در بستر اخلاق سیاسی کار می‌کند و تا آنجایی که تعهدی داده، به وعده‌های خود عمل می‌کند.

 

کلیدواژه