تاکید نمایندگی ایران در اتحادیه ‌اروپا بر ضرورت موضع قاطع جامعه‌ بین‌الملل در برابر آمریکا
(last modified 1399-06-31T04:54:41+00:00 )
سنبله 31, 1399 09:24 Asia/Kabul
  • تاکید نمایندگی ایران در اتحادیه ‌اروپا بر ضرورت موضع قاطع جامعه‌ بین‌الملل در برابر آمریکا
    تاکید نمایندگی ایران در اتحادیه ‌اروپا بر ضرورت موضع قاطع جامعه‌ بین‌الملل در برابر آمریکا

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای اخیر آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران، از جامعه بین‌الملل خواست برای محافظت از نظم بین‌المللی، از حالت انفعال خارج و موضع فعالانه‌تری اتخاذ کند.

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود با تاکید بر اینکه همه کشورها در برابر محافظت از حکومت قانون مسئولیت دارند، نوشت: در برابر زورگویی، صرف کلمات کافی نیست و جامعه بین الملل باید موضع خود را برای محافظت از نظم بین المللی مبتنی بر قانون تغییر دهد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه با وجود مخالفت جهانی، در بیانیه‌ای مدعی شد، تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با این اقدام اعلام کرد.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، بریتانیا و فرانسه) نیز امروز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ادعای واشنگتن درخصوص بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران غیرقانونی است.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد، نمی‌تواند در زمینه تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی اقدامی انجام دهد.

کلیدواژه