تاکید ایران بر دفاع از مردم یمن از طریق رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی
(last modified 1399-07-20T12:53:53+00:00 )
میزان 20, 1399 17:23 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر دفاع از مردم یمن از طریق رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی
    تاکید ایران بر دفاع از مردم یمن از طریق رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در خصوص آخرین تحولات این کشور گفتگو رایزنی کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با «هشام شرف عبدالله» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به مواضع اصولی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران یمن تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمام توان و ظرفیت خود در جهت دفاع از مردم مظلوم یمن در صحنه بین‌المللی از طریق رایزنی‌های متعدد منطقه‌ای و بین المللی استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در این گفتگو از حمایت‌های سیاسی و کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن قدردانی کرد.

«هشام شرف عبدالله» همچنین گزارشی از آخرین اقدامات دولت نجات ملی در صحنه بین المللی و مکاتبات صورت گرفته با سازمان ملل در جهت ثبت جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن از جمله تداوم تجاوز و توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی در شرایط همه گیری ویروس کرونا را تشریح کرد.

عربستان‌ و امارات‌ با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده‌اند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه