خطیب زاده: پمپئو هم باور دارد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا موفق نبوده است
(last modified 1399-07-28T08:44:00+00:00 )
میزان 28, 1399 13:14 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: پمپئو هم باور دارد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا موفق نبوده است
    خطیب زاده: پمپئو هم باور دارد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا موفق نبوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره ادعاهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تحریم کشورهایی که با ایران تجارت اسلحه کنند، گفت: مایک پمپئو هم باور دارد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا موفق نبوده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حضور ایران در بازار تسلیحات، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همزمان با رفع محدودیت‌های تسلیحاتی، نیازی به خرید سلاح ندارد زیرا قدرتش را از مردم می گیرد و سیاست تهران در این زمینه «مسئولانه» است.

خطیب زاده همچنین درباره ادعای دونالد ترامپ درباره مذاکره با ایران و سخت‌تر شدن مذاکرات خاطرنشان کرد: مادامی که آمریکا به این عقلانیت نرسد که سیاست‌هایش علیه ایران شکست خورده است، تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ البته بسیاری از این ادعاها برای مصرف داخلی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه با اشاره به سفر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران، افغانستان آباد، مستقل و توسعه یافته را به نفع همه منطقه می‌داند و در این راستا تهران می‌تواند کمک موثری به گفت‌وگوها بین افغان‌ها اعم از دولت، گروه‌های مختلف و طالبان باشد.

خطیب زاده همچنین با تکذیب خبر بلوکه شدن پول‌های ایران در چین، یادآور شد: پول‌های جمهوری اسلامی در چین در جهت منافع ایران به کار گرفته شده و این متفاوت با دارایی‌های بلوکه شده در کره جنوبی یا ژاپن است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه با اشاره به مذاکرات هیات اوکراینی با معاون وزیر خارجه ایران که از امروز در تهران در حال برگزاری است و واکنش کانادا در پی سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: مذاکرات درباره جبران خسارت‌ها در جریان است که براساس معاهداتی که ایران در آن عضو است، انجام می‌شود اما کانادا در این ماجرا طرفیت ندارد.

کلیدواژه