نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا: تهران به رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا ملحق نمی‌شود
(last modified 1399-07-30T08:02:35+00:00 )
میزان 30, 1399 12:32 Asia/Kabul
  • نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا: تهران به رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا ملحق نمی‌شود
    نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا: تهران به رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا ملحق نمی‌شود

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد به رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا ملحق شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به اینکه آمریکا منطقه را از سلاح‌های خود انباشته کرده است، نوشت، طنز تلخی است زیرا کشوری که میلیاردها دلار در زمینه تسلیحات هزینه می‌کند، دوره می‌افتد و به دلیل پایان یافتن محدودیت تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی می کند.
نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه عربستان در میان پنج کشور بزرگ هزینه‌کننده جهان در زمینه نظامی بوده و دستش به خون یمنی‌های بی‌گناه آلوده است، تصریح کرد، مخارج نظامی سنگین عربستان سعودی در غرب آسیا، منطقه را به انبار مهماتی آماده انفجار تبدیل کرده است.
براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از 18 اکتبر/27میزان همه محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو سازمان ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

کلیدواژه