خطیب‌زاده: ایران، روسیه را از شرکای اصلی دفاعی-نظامی خود می‌داند
(last modified 1399-07-30T12:50:49+00:00 )
میزان 30, 1399 17:20 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: ایران، روسیه را از شرکای اصلی دفاعی-نظامی خود می‌داند
    خطیب‌زاده: ایران، روسیه را از شرکای اصلی دفاعی-نظامی خود می‌داند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، روسیه را از شرکای اصلی ایران در حوزه‌های دفاعی و نظامی عنوان کرد و گفت: با رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران، تهران و مسکو می‌توانند همکاری در این زمینه‌ها را ارتقا دهند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک که روز چهارشنبه منتشر شد، با بیان اینکه مذاکرات تهران و مسکو در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری دفاعی پیش می‌رود، تصریح کرد: هرگونه خرید تسلیحات "از کشورهای دوست" به نیازهای اولیه ایران بستگی دارد و تهران می‌تواند هر نوع تجهیزات و تسلیحات لازم را بدون محدودیت های قانونی خریداری کند.
خطیب‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه آمریکای معتاد به تحریم، با شکست آشکار در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های جدیدی را ضد ایران اعمال خواهد کرد، افزود: هرگونه تقلای آمریکا برای اعمال محدودیت‌های یکجانبه ضد ایران نقض حقوق بین الملل و محکوم به شکست است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه تهران، انتخابات آینده آمریکا را موضوعی داخلی برای این کشور قلمداد می کند، افزود: ایران بارها اعلام کرده که درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ یک از نامزدها را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد و انتخابات این کشور را مساله‌ای داخلی می‌داند.
خطیب‌زاده همچنین با اشاره به نقش عربستان در تحریک تنش‌های منطقه‌ای، گفت: ریاض منابع خود را در اختیار دولت آمریکا قرار داده است اما اگر ریاض تصمیم به کاستن از تنش‌ها در منطقه بگیرد و سیاست خود را تغییر دهد، ایران با آغوش باز از آن استقبال خواهد کرد.

کلیدواژه