تاکید ایران بر ضرورت مداخله نکردن قدرت‌های فرامنطقه‌ای در حل بحران قره‌باغ
(last modified 1399-08-28T11:40:00+00:00 )
عقرب 28, 1399 16:10 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر ضرورت مداخله نکردن قدرت‌های فرامنطقه‌ای در حل بحران قره‌باغ
    تاکید ایران بر ضرورت مداخله نکردن قدرت‌های فرامنطقه‌ای در حل بحران قره‌باغ

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران در دیدارهای جداگانه با سفیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر ضرورت «مداخله نکردن قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «بنیاد حسین‌اف» سفیر جمهوری آذربایجان و «آرتاشس تومانیان»  سفیر ارمنستان در تهران همزمان با اجرای توافق آتش بس میان دو کشور، با حضور در مرکز بررسی‌‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران در نشست‌های جداگانه‌ای با «حسام‌الدین آشنا» رئیس این مرکز و جمعی از کارشناسان حوزه قفقاز دیدار و پیرامون چشم‌انداز صلح و تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

«حسام‌الدین آشنا» در این دیدارها با تاکید بر مواضع اصولی ایران در حفظ «بی‌طرفی» و ضرورت «مداخله نکردن قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ، خواستار احترام به قوانین بین‌المللی و پایبندی طرف‌های ارمنی و آذری بر آتش‌بس و تلاش برای جستجوی راه حلی دائمی در پایان دادن به این مناقشه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران با اشاره به ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر، ابراز امیدواری کرد، جمهوری اسلامی ایران بتواند به تقویت صلح و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع متقابل با جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند.

سفیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز با تاکید بر اهمیت پیوندهای تاریخی و فرهنگی با ایران، علاقه‌مندی خود را به توسعه همه جانبه روابط ابراز کردند.

کلیدواژه