میزان 28, 1395 17:31 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان علمی: ایران پیشرفته و شریف، نیازمند نسل جوانی شجاع، تحصیل‌کرده و انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع «جهانی شدن» و توصیه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ایران برای پیوستن به «خانواده جهانی» را نمونه بارزی از باز تولید فرهنگ وابستگی دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی، خاطر نشان کردند: مخالفت با پیوستن به آنچه طرف غربی جامعه جهانی می نامد، به معنای مخالفت با ارتباطات خارجی نیست بلکه به معنای مقاومت در مقابل فرهنگ تحمیلیِ قدرتهای بزرگ بر اقتصاد، سیاست و امنیت کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به دشمنی قدرتهای شیطانی با هر حرکت مخالف، افزودند: اظهارات یکی از دولتمردان آمریکایی مبنی بر حمایت و طرفداری ایران از مقاومت و تداوم تحریم ها علیه ایران، همان واقعیت بدبینی به آمریکا است.

ایشان در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که در آن به امکانات و ظرفیت های عظیم ایران پرداخته شده است، افزودند: سخنان درباره امکاناتِ پیشرفت و منابع انسانی و طبیعی ایران رجز خوانی نیست بلکه واقعیتی است که غربی ها هم به آن اذعان دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکایی ها حتماً با «ایرانی با چنین ظرفیت پیشرفت و برخوردار از حکومتی بر مبنای اسلام» مبارزه می کنند و درک و تحلیل این مهم در میان نخبگان جوان، آنها را در ایفای وظایف تاریخی شان کمک خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به مصائب و مشکلات امروز بشریت و بن بست تفکر های مادی، جهان را نیازمند یک حرف نو در مسائل بشری و مسائل بین المللی دانستند و تاکید کردند: رقابت های انتخاباتی در آمریکا و موضوعات مطرح میان دو کاندیدا، نمونه ای بارز و آشکار از نتایج نبودِ معنویت و ایمان در صاحبان قدرت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند؛ در هفته های آینده، یکی از این دو کاندیدای فعلی انتخابات امریکا رئیس جمهوری کشوری خواهد شد که دارای قدرت و ثروت و بیشترین سلاح اتمی و بزرگترین رسانه های جهان است.

ایشان، علت لزوم توجه ویژه و جدی مسئولان به موضوع نخبگان را، اهداف بزرگ پیش روی نظام اسلامی خواندند و تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران باید به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، صاحبِ حرف نو، دارای عزت، برخوردار از احساس عزت، سرشار از معنویت و ایمان و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توقف حرکت علمی ایران را هدف اصلی دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در تحقق این هدف ناکام ماندند، برای به انحراف کشاندن آن، تلاش می‌کنند و اگر نشد، رویِ بدنام کردن و آلوده کردن آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

ایشان با استناد به اطلاعات پایگاههای جهانی افزودند، سرعت پیشرفت علمی ایران در مقطعی ۱۳ برابر متوسط جهان شد و این سرعت به هیچ وجه نباید کاهش یابد بلکه باید بیشتر شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسئولان خواندند و تأکید کردند: لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کوتاه نمی آیند.

کلیدواژه