جدی 01, 1399 14:08 Asia/Kabul
  • روحانی: جمهوریت، انتخابات و آراء مردم، بنیان‌‌های حفظ نظام جمهوری اسلامی است
    روحانی: جمهوریت، انتخابات و آراء مردم، بنیان‌‌های حفظ نظام جمهوری اسلامی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت، انتخابات و آراء مردم را از بنیان‌های حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست حقوق اساسی و شهروندی با مرور روند تصویب قانون اساسی به موضوع تاکید حضرت امام خمینی (ره) بر «جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: مبنای حکومت جمهوری اسلامی، آرا و رای مردم است.

روحانی با تاکید براینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان قابل توجه است و می‌توان به آن بالید، تصریح کرد: در قانون اساسی ایران بویژه در بخش های مرتبط با حقوق ملت، قوانین و اصول روشن و مدرن آمده است که می توان در دنیا به عنوان یک قانون اساسی مدرن عرضه کرد.

رئیس جمهوری ایران همچنین با اشاره به اهمیت مساله حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: مبنای منشور حقوق شهروندی اصل 134 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در آن، حقوق مردم و مسئولان اجرایی کشور به روشنی آمده است.

روحانی افزود: باید همه احزاب و جناح‌ها آزاد باشند تا اگر می‌خواهند کاندیداهای خود را معرفی کنند، بتوانند به صحنه بیایند و این از حقوق مهم و اساسی مردم است که تعارف بردار نیست.

رئیس جمهوری ایران در ادامه با اشاره به تلاش‌های دولت برای برداشت از میادین مشترک نفت و گاز و همچنین پیروزی و موفقیت در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان مصادیق احقاق حقوق ملی، اظهار کرد: دولت ایران تلاش کرد حقوق مردم در زمینه آموزش، بهداشت و نیازهای ضروری زندگی، حفظ و احقاق شود.

همچنین در این مراسم از 10 عنوان کتاب در زمینه حقوق اساسی و شهروندی رونمایی و تمبر قانون اساسی توسط رئیس جمهوری ایران ممهور شد.

کلیدواژه