جدی 19, 1399 11:12 Asia/Kabul
  • تضمین حقوق شهروندان آمریکا وظیفه واشنگتن است
    تضمین حقوق شهروندان آمریکا وظیفه واشنگتن است

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران ضمن ابراز نگرانی شدید از نقض حقوق معترضان در آمریکا تأکید کرد: صیانت از حقوق شهروندان آمریکا، وظیفه هر گروه و جریانی است که قدرت را در واشنگتن در اختیار دارد.

در بیانیه شامگاه پنج شنبه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران آمده است: حوادثی که در واشنگتن رخ داد، بر همگان ثابت کرد که افول امریکا نه ‌تنها یک واقعیت است، بلکه اضمحلال، سرنوشت حقیقی رژیم خودبرتربین و سست‌بنیان امریکاست که حتی قدرت بمب اتمی و هواپیمای ب-52 و دلار هم نمی‌تواند از سرعت افول رژیم مستکبر امریکا بکاهد.

این بیانیه می افزاید: چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا در شرایط متفاوتی آیین سوگند ریاست جمهوری را برگزار می کند و باید با یک دقیقه سکوت به‌خاطر کشته‌شدن شهروندان آمریکایی که خونشان توسط حاکمان آمریکایی در کنگره امریکا بر زمین ریخته شد، ریاست جمهوری‌اش را آغاز نماید.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ناظران منصف و بی‌طرف، سکوت دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان در قبال نقض حقوق شهروندان آمریکا را چراغ سبز به ناقضان حقوق بشر دانسته و از آنها می‌خواهند تا بیش از این حقوق مردم آمریکا را قربانی منافع صاحبان قدرت در آمریکا نکنند.

روز  چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل ساختمان کنگره یورش بردند.

این یورش به دنبال فراخوان ترامپ برای تجمع هوادارانش مقابل کنگره آمریکا روی داد.

در جریان این یورش دستکم 4 نفر کشته شدند.

کلیدواژه