دلو 01, 1399 16:18 Asia/Kabul
  • قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از خدمات ایران به کودکان اتباع خارجی
    قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از خدمات ایران به کودکان اتباع خارجی

مسوول دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: خدماتی که دولت ایران به کودکان اتباع خارجی پناهنده از جمله کودکان کار خیابانی ارائه داده است در مقایسه با خدمات دیگر کشورها در سطح عالی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عروج صیفی  در بازدیدی که امروز از مرکز نگهداری از کودکان خیابانی "صدف"  در مشهد انجام داد گفت: کمیساریای عالی پناهندگان به همکاری های خود با ایران در خصوص کمک به کودکان کار که از خانواده اتباع خارجی پناهنده هستند ادامه خواهد داد.

 مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی هم در این دیدار  گفت: در حال حاضر ۲۴ کودک در این مرکز نگهداری می‌شوند و با کمک کمیساریای عالی پناهندگان، این مرکز با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: ۸۵ درصد کودکان کار خیابانی جمع آوری شده در مراکز حمایتی اتباع افغانستانی هستند که از این تعداد برخی مجوز اقامت داشته و برخی نیز فاقد مجوز اقامت هستند که این موضوع در مجموع هزینه هایی را به این شهر تحمیل می کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز در این نشست گفت: برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی عزم جدی و بین سازمانی در مشهد بوجود آمده است و بهزیستی، دانشگاه، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با توجه به اهمیت موضوع کودکان کار، فعال شده اند.

در حال حاضر  ۳۲۰ هزار پناهنده و مهاجر خارجی در خراسان رضوی حضور دارند و این استان دومین استان در ایران از نظر جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی است.

کلیدواژه