تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)
(last modified 1399-11-13T07:00:23+00:00 )
دلو 13, 1399 11:30 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)
    تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره)

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ایران در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی» و اعضای هیات دولت ایران روز دوشنبه در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدحسن خمینی» تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، یادگار امام (ره) و همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

42 سال پیش در روز، دوازدهم بهمن/دلو سال 1357 هجری شمسی (1 فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن/دلو سال 1357،(11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن/دلو، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن/دلو که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، «دهه فجر» نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

اما امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم با خلاقیت ها و طرح های ویژه برگزار می شود.

کلیدواژه