مشاور ارشد ظریف و نماینده ویژه گوترش درباره تحولات یمن گفت وگو کردند
(last modified 1399-11-20T04:16:01+00:00 )
دلو 20, 1399 08:46 Asia/Kabul
  • مشاور ارشد ظریف و نماینده ویژه گوترش درباره تحولات یمن گفت وگو کردند
    مشاور ارشد ظریف و نماینده ویژه گوترش درباره تحولات یمن گفت وگو کردند

مشاور ارشد وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تهران دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفت وگو کردند.

به گزارش رادیودری، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز یکشنبه در این ملاقات با گفت و گو درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن راه های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار، خاجی ضمن اشاره به وضعیت اسفناک مردم مقاوم یمن و شرایط بسیار دشواری که بر اثر جنگ و محاصره ظالمانه اقتصادی به آنان تحمیل شده است، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع  محاصره غیرانسانی شده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمکهای انسان دوستانه و پزشکی برای مبارزه با کرونا به مردم این کشوراعلام کرد.

مشاور ارشد وزیرامورخارجه ایران همچنین بر حل بحران یمن از طرق سیاسی، برگزاری گفت وگوهای یمنی - یمنی ‌و تشکیل یک حکومت فراگیر در تمامی سرزمین یمن با مشارکت تمامی گروهها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تاکید کرد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز در این دیدار با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن  و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس،  رفع محاصره اقتصادی و از سرگیری گفت وگوهای سیاسی در یمن تشریح کرد.

کلیدواژه