دلو 26, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • تفاهم مشترک ایران و عراق برای ایجاد مرکزی برای امنیت درون زا در منطقه
    تفاهم مشترک ایران و عراق برای ایجاد مرکزی برای امنیت درون زا در منطقه

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ایران گفت: در تفاهم با عراق هسته‌ای برای امنیت درون زا در منطقه ایجاد می‌کنیم.

«علی  باقری» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه در سفر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق مسئله ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در بعد قضایی و حقوقی پیگیری شد افزد: از ابتدا تعاملاتی بین ایران و عراق برای تبادل اطلاعات و اسناد این جنایت وجود داشت که در ایران و عراق احکامی برای جلب ترامپ و ۴۶ متهم دیگر صادر شد.

وی گفت: از جلوه‌های ارتقاء همکاری دو کشور در این زمینه فعال شدن کمیته تحقیق و بررسی ابعاد جنایت بین دو طرف بود که در این کمیته معاون دادستان تهران و معاون دادستان عراق مسئولیت دارند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ایران افزود: کار دیگری که در این سفر انجام شد و کار مهمی بود، ایجاد زیر ساخت درک مشترک مفهوم ناامنی که جلوه بارز آن تروریسم است و مصادیق آن بین دو طرف در قالب تفاهم نامه است.

باقری افزود، اگر ایران و عراق و مجامع و نهاد‌های بین المللی درباره تروریسم همکاری مشترک داشته باشند و هسته‌ای برای ایجاد امنیت درون زا در منطقه ایجاد کنند دیگر جای خالی برای ورود بیگانگان و ایجاد امنیت برون زا در منطقه برای تامین منافع آن‌ها وجود نخواهد داشت.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ایران افزود، تفاهم دو دولت موجب استحکام مقاومت در منطقه می‌شود و در گام‌های دیگر از کشور‌های منطقه می‌خواهیم به این تفاهم نامه بپیوندند تا دیگر جایی برای آمریکایی‌ها و بیگانگان وجود نداشته باشد.

کلیدواژه