رهبر معظم انقلاب اسلامی: نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیا است+ ویدئو
(last modified 1400-02-12T16:33:49+00:00 )
ثور 12, 1400 21:03 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیا است.

به گزارش رادیودری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز یکشنبه در بیاناتی به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم با انتقاد از اظهارنظرهایی از سوی برخی مقامات رسمی که مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد، تاکید کردند، نیروی قدس سیاست جمهوری اسلامی را تحقق بخشیده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با انتقاد از فایل صوتی که در اختیار رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفته است، تصریح کردند، آمریکایی‌ها سال‌ هاست از نفوذ جمهوری اسلامی ایران به شدت ناراحت هستند و از شهید سلیمانی به همین خاطر ناراحت بودند وایشان را به شهادت رساندند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، چه درباره نیروی قدس چه شخص شهید سلیمانی نباید حرفی بزنیم که این معنا را تداعی کند که داریم حرف آن‌ها را تکرار می‌کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند:  برنامه‌های کشور اعم از برنامه‌های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است و مجموعه این‌ها سیاست کشور را تشکیل می‌دهد و  این که این بخش آن بخش را نفی کند اصلاً معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی ایران  نباید سر بزند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند، غربی‌ها اصرار دارند که سیاست خارجه ایران زیر پرچم آن‌ها باشد میل آنها این است چون سال‌ها اینطور بوده است؛ هم در  اواخر قاجار و هم در دوران پهلوی، ایران تحت سیطره غرب بوده است که  انقلاب، ایران را از سیطره آن‌ها خارج کرد و حالا تلاش می‌کنند  آن سیطره را برگردانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند،  سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود و  در همه جای دنیا مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد، امّا مجری است. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند، در جمهوری اسلامی ایران نیز  شورای‌ عالی امنیت ملی هست و همه حضور دارند،‌ تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه به شیوه‌های خودش باید اجرا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره انتخابات آتی در ایران نیز گفتند: انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد.

کلیدواژه