رایزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران درباره تمدید توافق همکاری سه ماهه
(last modified 1400-02-31T05:56:10+00:00 )
ثور 31, 1400 10:26 Asia/Kabul
  • رایزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران درباره تمدید توافق همکاری سه ماهه
    رایزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران درباره تمدید توافق همکاری سه ماهه

آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ ای از رایزنی با مقام‌ های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تمدید توافق همکاری سه ماهه آژانس و تهران خبر داد.

به گزارش رادیو دری، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در این بیانیه با تأکید بر این که توافق سه ماهه همکاری ایران و آژانس پا برجا است، اعلام کرد، طرفین در حال حاضر در حال رایزنی در خصوص اجرای تفاهمات فعلی هستند.

بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که علی‌ رغم آن که مهلت تعیین شده ایران برای تداوم همکاری با آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز منقضی می‌ شود اما طرف‌ های برجام هنوز به توافقی به منظور احیای این توافق هسته ای دست نیافته اند.

سید "عباس عراقچی" معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه درباره احتمال تمدید توافق ایران و آژانس به شبکه "ان اچ کی" ژاپن گفته بود که تهران بعداً در این خصوص تصمیم‌ گیری خواهد کرد.

روز 21 مه(31 ثور)، توافق همکاری سه ماهه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می یابد.

ایران و آژانس روز 21 فوریه(3 حوت) به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌ دارد. ایران هشدار داده بود که اگر طی این چند ماه تحریم‌ها برداشته نشود، تهران فیلم‌های دوربین‌ها را پاک خواهد کرد.

کلیدواژه