جوزا 03, 1400 08:35 Asia/Kabul
  • بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر
    بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، آزادسازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است.

به گزارش رادیو دری،  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای  اعلام کرد: با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱، معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام تغییر یافت.

در این بیانیه  با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر آمده است: آزادسازی خرمشهر برای همیشه تاریخ نماد افتخار و  منشاء عزت، عظمت و بالندگی ملت ایران و یادآور مقاومت، بصیرت، هوشمندی و هوشیاری آنان برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان این سرزمین خواهد بود.

در این بیانیه آمده است، به برکت درایت و ژرف اندیشی حضرت امام خمینی  (ره) و استقامت و پایداری عالمانه و حماسی مردم و ایثار، فداکاری و شجاعت رزمندگان اسلام، "فرصت راهبردی" برای استحکام نظام و اثبات حقانیت ملت ایران و جهان گیر شدن پژواک پیام انقلاب اسلامی  پدیدار گشت.

در  بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمده است،  ملت ایران یکپارچه و مصمم در سایه رهبری‌های حکیمانه  رهبر معظم انقلاب اسلامی  ظرفیت‌های خود برای پیروزی در خرمشهرهای امروز و فردای میهن اسلامی را ارتقا بخشیده است.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، در سال 1361 است؛ که  این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال 1361 در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از 578 روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

کلیدواژه