جوزا 03, 1400 10:00 Asia/Kabul
  • دریادار خانزادی: سوم خرداد برگ زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است
    دریادار خانزادی: سوم خرداد برگ زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر را برگ زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی دانست.

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه  در پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سوم خرداد سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر تصریح کرد: سوم خرداد ماه سالروز فتح خاک گوهرریز خرمشهر، برگ زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در حماسه فتح خرمشهر شاهد ایثار، از جان گذشتگی، فداکاری و شجاعت تکاوران و تفنگداران خود بوده و در این راه شهدای عزیزی تقدیم میهن نموده است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فتح خرمشهر حامل پیام مهمی به جهانیان بود که ملت شریف و نیروهای مسلح سلحشور جمهوری اسلامی ایران آنگاه که پای دفاع از اسلام، ایران و ناموس در میان باشد، استوارتر از همیشه و تا آخرین قطره خون در صحنه خواهند بود. 

امروز (دوشنبه) سوم خرداد (24 ماه می)، سالروز آزادسازی خرمشهر، جنوب غرب ایران، در سال 1982(1361) است؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال 1361 (1982) بود. این شهر پس از 578 روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

کلیدواژه