جوزا 03, 1400 15:12 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌ها برای یک ماه دیگر به اطلاع آژانس رسید
    غریب آبادی: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌ها برای یک ماه دیگر به اطلاع آژانس رسید

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌ها حداکثر به مدت یک ماه دیگر به اطلاع آژانس رسید.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین افزود: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز (دوشنبه) از سوی سازمان انرژی اتمی ایران به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. 

غریب آبادی افزود: داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی اتمی ایران است و به آژانس منتقل نمی‌شود.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ذکر این نکته که داده‌های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند، به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم‌ها به گونه‌ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران،   23 فوریه 2021  میلادی/5 حوت 1399،  در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شده بود نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توافق کردند که اطلاعات دوربین‌های نصب شده در هشت تاسیسات یا ساختمان برای سه ماه نگهداری شود و در صورتی که توافقی بین ایران و طرف‌های برجامی حاصل نشد اطلاعات دوربین‌ها پاک شود.

کلیدواژه