گفت و گوی هیات های دیپلماتیک روسیه و آمریکا درباره برجام در وین
(last modified 1400-03-06T03:33:55+00:00 )
جوزا 06, 1400 08:03 Asia/Kabul
  • گفت و گوی هیات های دیپلماتیک روسیه و آمریکا درباره برجام در وین
    گفت و گوی هیات های دیپلماتیک روسیه و آمریکا درباره برجام در وین

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین، پایتخت اتریش از گفت و گو هیات‌ های دیپلماتیک روسیه و آمریکا درباره روند مذاکرات احیای برجام خبر داد.

به گزارش رادیو دری ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه اعلام کرد، هیات‌ های دیپلماتیک روسیه و آمریکا درباره مسائل باقی مانده در مسیر احیای برجام در پایتخت اتریش گفت و گو کردند.

پیش از این اولیانوف در پیامی در توییتر نوشت، با وجود دیدگاههای مختلف درباره برخی موضوعات، تمام مذاکره کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از اراده سیاسی برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز برخوردارند. 

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) که عصر روز سه‌ شنبه در گرندهتل شهر وین آغاز شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان در نشست سه شنبه به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

روسای همه هیات‌ها در نشست سه شنبه با اشاره به دستاوردهای حاصله در چهار دور قبلی مذاکرات و با استقبال از استمرار تفاهم فنی ایران و آژانس بر جدیت و تعهد خود برای تداوم کار فشرده با تمرکز بر موضوعات اصلی باقیمانده تأکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است ، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌های ضد ایرانی  را در عمل لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

 

کلیدواژه