تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات
(last modified Sat, 19 Jun 2021 12:45:01 GMT )
جوزا 29, 1400 17:15 Asia/Kabul
  • تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات
    تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیامی پیروزی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین در این پیام ابراز امیداوری کرد که فعالیت جنابعالی (حجت الاسلام ابراهیم رئیسی ) در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت کند.

در پیام پوتین آمده است؛ توسعه روابط تهران - مسکو، کاملاً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.

---------------------

رئیس جمهوری سوریه هم پیروزی آیت الله «ابراهیم رئیسی» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و برای تقویت همکاریها و منافع مشترک میان دو طرف اعلام آمادگی کرد.

 «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در این پیام  از طرف خود و مردم سوریه این پیروزی را به آیت الله رئیسی  تبریک گفت و حرکت  ایران  را به سمت پیشرفت و رفاه در همه زمینه‌ها برای مردم، که در مقابل همه طرحها و فشارهایی که هدفش شکست اراده آنها بود ایستادگی و مقاومت کرد، خواستار شد.

بشار اسد  همچنین تاکید کرد، من از این فرصت استفاده میکنم تا علاقه و اشتیاق خود را برای تقویت همکاریها در مسیر روابط دوجانبه و منافع مشترک میان جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران را اعلام کنم.

-----------------------

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ در پیامی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

جنبش حماس امروز شنبه در  این پیام  آورده است: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران ، مردم و آیت‌الله  ابراهیم رئیسی ، دستاورد  و موفقیت در روند انتخابات  را تبریک و و تهنیت عرض می‌کند.

 حماس دراین پیام  تصریح کرد، این جنبش  به جناب  ابراهیم رئیسی برگزیده‌ شدنشان از سوی مردم ایران را تبریک  گفته  و از خداوند متعال برای ایشان توفیق، ثابت‌قدمی و موفقیت در راه خدمت به جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان ملت این کشور و تقویت مواضع شرافتمدانه ایران در همبستگی با ملت فلسطین و آرمان عادلانه  آن را خواستار است.

----------------------

رئیس پارلمان لبنان هم با ارسال پیامی به مقام معظم رهبری پیروزی آیت‌الله سید« ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را تبریک گفت.

 «نبیل بری» رئیس پارلمان لبنان  در پیام خود  به مقام معظم رهبری حضرت‌ آیت‌الله علی خامنه‌ای ، دستآورد ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایشان تبریک گفت.

بری در پیام خود آورده است ، ایران همانگونه که در برابر تحریم‌ها استوار ایستاده ، در حفظ و صیانت از حقوق و دستآوردهای خود نیز استوار و پایدار است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین به آیت‌الله رئیسی  پیروزی درانتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک و تهنیت گفت.

------------------------

همچنین رئیس‌جمهور و رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیام هایی پیروی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تبریک گفتند.

 متن پیام تبریک  «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق بدین قرار است: جناب  سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، سلام علیکم ، صادقانه انتخاب شما را به عنوان رئیس جمهور ایران  تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در این مأموریت بزرگ در خدمت به ملت عزیز ایران و تحقق پیشرفت  و شکوفایی این کشور موفق باشید.

----------------------

رئیس جمهوری عراق  این پیروزی را به مقام معظم رهبری و مردم ایران نیز تبریک گفت و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره در ایستادگی در کنار عراقی‌ها در مبارزه با تروریسم نقش مهمی داشته است.

درهمین حال،«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق هم در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و ملت و دولت ایران تبریک گفت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین ابراز امیدواری کرد، انتخاب ایران آغازگر دوره سیاسی تازه‌ و حل مسائل در سطح منطقه‌ و فرامنطقه‌ای شود.

--------------------------------

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «نُجَباء» عراق درپیامی، پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات جمهوری اسلامی ایران را به رهبر و مردم این کشور تبریک گفت.

 «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «نُجَباء» عراق در این پیام تصریح کرد، مردم ایران بار دیگر پایبندی خود به حکومت و مقام  معظم رهبری را اثبات و با مشارکت پرشور در داخل و خارج از کشور، چالش‌ها را به حماسه‌ای انتخاباتی تبدیل کردند.

----------------------------

رئیس جمهور ازبکستان در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در پیام خود به انتخاب «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب مردم ایران ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوجانبه، دوستی و روابط ایران و ازبکستان در آینده گسترش یابد.

-----------------------------

امیر قطر در پیامی پیروزی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، روز شنبه در پیام تبریکی به رییس جمهوری منتخب ایران، برای وی آرزوی موفقیت و برای دو کشور آرزوی گسترش روابط کرد.

شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی معاون اول امیر قطر و شیخ خالد بن خلیفة بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر این کشور نیز در پیام های جداگانه ای انتخاب رئیسی را به وی تبریک گفتند.

-------------------------

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت عصر امروز شنبه درپیامی پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

----------------------------

«محمد بن راشد آل مکتوم» که دارای سمت‌های نائب رئیس دولت امارات، رئیس شورای وزیران، وزیر دفاع و حاکم دوبی بوده، پیام تبریکی را برای  آیت‌الله رئیسی به مناسبت  پیروزی  در انتخابات ریاست جمهوری ایران ارسال کرد.

--------------------------

 «هیثم بن طارق» سلطان عمان امروز شنبه  با ارسال پیامی به «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

-----------------------------

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن  نیز در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به تبریک گفت.

----------------------------

 «سالم عطاالله» معاون دبیرکل جنبش مجاهدان فلسطین در پیامی انتخاب سید «ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و از نقش بزرگ ایران در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مقاومت تمجید و ابراز امیدواری کرد ، همبستگی با ملت فلسطین برای ادامه مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و هژمونی آمریکا افزایش یابد.

------------------------------

«ایمن صلاح الششنیه» (ابویاسر) دبیرکل کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین هم در پیامی دیگر پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و تأکید کرد، موفقیت تجربه دموکراتیک ایران طی چهار دهه گذشته ثابت کرد ، ملت ایران قادر به مقابله با هرگونه تهدیدات و ایستادگی در برابر قدرت های استکباری است.

---------------------

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی ضمن عرض تبریک به «سید ابراهیم رئیسی» برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، خواستار تعمیق روابط دو کشور شد.

 مادورو سپس با تبریک به «سید ابراهیم رئیسی» برای پیروزی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خاطرنشان کرد: «رئیس‌جمهور منتخب ابراهیم رئیسی و مردم انقلابی ایران از حمایت بی قید و شرط رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو و انقلاب بولیواری به منظور تعمیق اتحاد مردمان دو کشور در مواجهه با نبردهایی برای احقاق عدالت اجتماعی، عزت و حاکمیت در آینده این جهان آشفته و ادامه پیشرفت در ساخت یک جهان چندقطبی و چند مرکزی برخوردار هستند ».

کلیدواژه