رهبر معظم انقلاب اسلامی: انتخابات حماسه بود؛ امید دشمن به مشکلات معیشتی، احراز صلاحیت ها و کرونا محقق نشد
(last modified 1400-04-07T08:20:34+00:00 )
سرطان 07, 1400 12:50 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: مردم ایران در شرایط کرونایی و دشواری‌های اقتصادی به عنوان برندگان اصلی انتخابات، شکست و ناکامی را نصیب دشمنان ایران و عناصر وابسته به آنان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه ایران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، فعالیت هزاران دستگاه تبلیغاتی از جمله رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و برخی کشورهای مرتجع و روسیاه و بکارگیری تعدادی از عناصر خائن ایرانی برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات را در دنیا بی‌سابقه دانستند و افزودند: آنها به برخی بهانه‌ها مانند مشکلات معیشتی یا بعضی حوادثی که بعداً رخ داد مانند بحث احراز یا عدم احراز صلاحیتها نیز امید بسته بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله کرونا و تأثیر حدود ۱۰ درصدی آن بر مشارکت بر اساس محاسبات کارشناسان را یادآور شدند و افزودند: با وجود همه این مسائل، مردم با صفوف پر شور و اظهارات پر انگیزه خود از ساعات اول صبح، حماسه عظیم و واقعی آفریدند و مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان و مخالفان و معارضان انتخابات زدند.

ایشان برخی حوادث در جریان انتخابات را مایه تجربه و عبرت دانستند و گفتند: در مناظره‌ها تنوع سلایق مشاهده شد، در عین حال همه نامزدهای محترم بر خلاف القاء دشمن در این مسئله هم‌نظر بودند که مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و بن‌بستی وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری رقابتهای انتخاباتی در آمریکا و فحاشی نامزدها ضد یکدیگر، افزودند: آمریکایی‌ها سرمشق‌های خوبی نیستند بنابراین در مسائل سیاسی باید با رعایت ادب و جهات اخلاقی و شرعی و بدون اهانت و تهمت، سخن گفت نه اینکه از شیوه‌های فحاشی و اهانت آمریکایی‌ها و ترامپ استفاده کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان یک مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران گفتند: انتخابات آمریکا در چشم همه دنیا مفتضح شد حالا همان مفتضحان بعد از چند ماه زبان درآورده و از انتخابات ایران ایراد می‌گیرند در حالی‌که آنها با آن افتضاح، دیگر نباید یک کلمه راجع به انتخابات حرف بزنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین شهید آیت‌الله بهشتی را عالمی متفکر و نظریه‌پرداز، شخصیتی برجسته و حقیقتاً انقلابی، مؤمن، متشرع و بسیار مؤثر خواندند و افزودند: شهید بهشتی با پایه‌گذاری کار دشوار و بزرگ ایجاد دادگستری اسلامی و نقش‌آفرینی در تدوین قانون اساسی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارد و این حق باید شناخته و ادا شود.

ایشان با اشاره به جنایت فجیع منافقین در به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و حدود ۷۰ نفر از شخصیت‌های ممتاز دیگر گفتند: این قاتل‌ها صراحتاً به این جنایت بزرگ اعتراف کرده‌اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریست‌ها حیرت می‌کند.

پیام رهبر معظم انقلاب؛ قدردانی از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات 28 خرداد

کلیدواژه