آغاز نشست سالانه مجمع عمومی آژانس بین الملل انرژی اتمی با حضور ایران
(last modified 1400-06-29T09:00:39+00:00 )
سنبله 29, 1400 13:30 Asia/Kabul
  • آغاز نشست سالانه مجمع عمومی آژانس اتمی با حضور ایران
    آغاز نشست سالانه مجمع عمومی آژانس اتمی با حضور ایران

شصت‌ وپنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش با حضور مقامات کشورهای عضو از جمله معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در وین گشایش یافت.

به گزارش رادیو دری، در این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت نمایندگان، سفرا و مقامات ارشد ۱۷۴ کشور عضو آژانس به صورت حضوری و برخی اعضای هم به صورت مجازی شرکت می‌کنند.

نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقابله با همه‌گیری کرونا محور اصلی نشست این دوره عنوان شده است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته پیش در نشست شورای حکام گفت: آژانس با استفاده از فناوری‌های هسته‌ای به ۱۲۹ کشور برای مقابله با شیوع بیماری‌های ویروسی کمک می‌کند.

در حاشیه این نشست، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به وین سفر کرده قرار است با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کند.

هفته پیش در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با صدور بیانیه‌ای مشترک، روحیه همکاری، اعتماد متقابل، اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

گروسی هفته پیش در حاشیه نشست شورای حکام، دیپلماسی را بهترین راه برای حل مسائل مورد اختلاف دانست و گفت که «به زودی» دوباره راهی ایران می‌شود. او توافق به دست آمده با ایران را گامی مهم برای باز نگه داشتن باب دیپلماسی دانست.

 

کلیدواژه