میزان 14, 1400 09:03 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: انتظار داریم روسیه نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه حساس باشد
    امیرعبداللهیان: انتظار داریم روسیه نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه حساس باشد

وزیر امور خارجه ایران گفت:‌ انتظار تهران از مقامات رسمی روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی مرزها، حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی که علیه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است، حساس باشند.

به گزارش رادیو دری ،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب در رأس هیأتی وارد مسکو شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره موضع روسیه در قبال تحولات قفقاز و این‌که روسیه در این خصوص موضعی اتخاذ نکرده است و آیا قرار است در این زمینه با لاوروف گفت‌وگویی انجام شود، نیز اظهار داشت: ما روز چهارشنبه در گفت‌وگوهایی که داریم در این خصوص به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: انتظار ما از مقامات رسمی روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی مرزها در منطقه حساس باشند و نسبت به حضور تروریست‌ها و نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و ثبات و امنیت در منطقه است، حساس باشند.

وزیر خارجه در ادامه افزود: در بخش دوجانبه با توجه به تلاش‌هایی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در ماه‌های گذشته انجام داده و بستر خوبی که فراهم شده، به دنبال این هستیم که دستاورد این سفر یک جهش جدی در روابط در همه بخش‌ها باشد.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که سیاست‌های منطقه‌ای ایران و روسیه در سال‌های اخیر خیلی به هم نزدیک بوده، خاطرنشان کرد: در حوزه منافع مشترک دو کشور اقدامات خوب و هماهنگی‌های سازنده‌ای بین دو طرف انجام شده است. امیدواریم این ظرفیت را برای رشد و توسعه و امنیت پایدار در همه بخش‌های منطقه در تعامل و رایزنی مستمر بین دو کشور ارتقا دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ادامه داد: با توجه به شرایطی که در منطقه قفقاز جنوبی و افغانستان حاکم است، درباره مباحث منطقه‌ای گفت‌وگوهای جدی را خواهیم داشت.

وزرای خارجه ایران و روسیه قرار است امروز چهارشنبه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو بپردازند.

شمخانی: همسایگان مراقب شیطنت و تفرقه بیگانگان باشند

کلیدواژه