دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند
(last modified 1400-07-19T09:18:59+00:00 )
میزان 19, 1400 13:48 Asia/Kabul
  • دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند
    دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دریاها انجام شد.

به گزارش رادیو دری؛ امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روزدوشنبه در استان بوشهر(جنوب ایران) افزود: ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب دو فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناورهای نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمان حاضر اسکورت ناو گروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود.

دریادار ایرانی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مأموریت مهم تأمین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه دریاها از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده نیروی دریایی بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم بازنداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

دریادار ایرانی درباره ارتقای توان دریانوردی نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در این راستا در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود بااقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به‌یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در سطح اقیانوس‌ها هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی ایران با بهره‌گیری از توان دانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تأمین کند و در عمق دریا مأموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.

ورود سومین نفتکش سوخت ایران برای لبنان به بندر «بانیاس» سوریه

کلیدواژه