ثور 10, 1403 12:39 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی دریایی سپاه: راهبرد ایران در خلیج فارس برقراری صلح و امنیت است
    فرمانده نیروی دریایی سپاه: راهبرد ایران در خلیج فارس برقراری صلح و امنیت است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز، برقراری صلح، امنیت، برادری و دوستی است.

به گزارش رادیو دری، دریادار علیرضا تنگسیری در گفت وگویی به مناسبت روز خلیج فارس افزود: خلیج همیشه فارس به لحاظ اقتصادی و امنیتی جایگاه مهمی دارد، زیرا 40 درصد گاز و 62 درصد نفت جهان در این منطقه است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است تصریح کرد: در حالی که روزانه 83 کشتی از این تنگه عبور می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است تا امنیت این آبراه برقرار باشد اما نیروهای فرامنطقه ای و بیگانگان مخل امنیت این منطقه هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار کرد: خلیج فارس منطقه ای راهبردی و اقتصادی بوده و امنیت آن برای ایران و همسایگان مهم است، اما کشورهای خارجی‌ها دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع در منطقه و فروش سلاح در خلیج فارس هستند.

امروز(دوشنبه) 10 اردیبهشت سال 1403 هجری شمسی برابر با 29 آوریل 2024، سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی از آب‌هاى جنوبى ایران در سال 1622 میلادی، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

خلیج فارس به عنوان یک شاهراه مهم دریایی، همواره موقعیت ممتاز سیاسی داشته و امروزه به عنوان مهم‌ترین آب راه بین‌المللی جهان شناخته می‌شود.

روز ملی خلیج همیشه فارس گرامی باد

ورود زیردریایی‌های اتمی به خلیج فارس ممنوع است

کلیدواژه