عقرب 05, 1400 14:35 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه پاکستان پس از دیدار قریشی با رییس جمهوری اسلامی ایران
    بیانیه وزارت خارجه پاکستان پس از دیدار قریشی با رییس جمهوری اسلامی ایران

وزارت امور خارجه پاکستان پس از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با رییس جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای روابط دو کشور را قدیمی و در هم تنیده دانست.

به گزارش رادیودری، وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «شاه محمود قریشی» که روز سه‌شنبه در صدر هیات دیپلماتیک برای شرکت در دومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به تهران سفر کرده است با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد .

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار، روابط دو همسایه را درهم تنیده و ریشه در مشترکات قوی توصیف کرد و گفت: سطح فعلی روابط تهران- اسلام‌آباد اطمینان بخش و پاکستان گسترش این مناسبات را حائز اهمیت می‌داند.

در این بیانیه آمده است، وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با ایران گفت: گسترش این روابط  عاملی برای دستیابی به رفاه، صلح و ثبات در منطقه است.

قریشی  از حمایت‌های مستمر ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه در بحث مسلمانان کشمیر قدردانی و در این خصوص، نگاه تاثیرگذار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مظم انقلاب اسلامی را ارزشمند توصیف کرد.

وزیرامور خارجه پاکستان  همچنین بر اهمیت همکاری‌های تهران-اسلام‌آباد جهت تحکیم روابط دوجانبه و رسیدن به هدف مشترک صلح در افغانستان و تداوم رایزنی‌های متقابل تاکید کرد.

رئیسی: امیدواریم دولتی در افغانستان شکل بگیرد که همه مردم این کشور را نمایندگی کند

کلیدواژه