قوس 23, 1400 19:55 Asia/Kabul
  • باقری کنی: همه تحریم‌های مغایر با برجام فورا باید برداشته شود
    باقری کنی: همه تحریم‌های مغایر با برجام فورا باید برداشته شود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: همه تحریم‌های مغایر با برجام فورا باید برداشته شود.

«علی باقری کنی»  معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران  در مصاحبه با شبکه «پرس‌تی‌وی»  گفت: در مذاکرات وین  اولویت اصلی  رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است که علیه ملت ایران در سال‌های گذشته اعمال شده است.

باقری کنی افزود: تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال و باز اعمال شده است در مغایرت و تضاد با قوانین بین‌المللی، مقررات بین‌المللی، اصول بین‌المللی و  برجام است و با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل  نیز مغایرت دارد.

به گفته باقری کنی، علاوه بر ایران، دیگر کشورهای گروه ۴+۱ و حتی دولت جدید آمریکا همه بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند و اذعان دارند که دولت قبلی این کشور  اقدام غیرقانونی در خروج از برجام انجام داد و به همین دلیل دولت جدید، دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا  می‌خواهد از این اقدام اشتباه برگردد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: گفت‌و‌گوها بین دو طرف در جریان است  تا وارد آن مرحله‌ای شویم که بتوانیم  اختلافات را برطرف کنیم و در روزهای اخیر پیشرفت خیلی خوبی  حاصل شده است. 

باقری کنی خاطرنشان کرد؛ صهیونیست‌ها به صورتی جدی در تلاش هستند که تاثیری منفی، غیرسازنده و مخرب بر  جو موجود در داخل اتاق مذاکرات بگذارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایرا  تاکید کرد: اگر طرف‌ مقابل اراده جدی داشته باشد و آمادگی عملی بریا اجرای همه تعهداتش طبق برجام بدون هر گونه استثنا را داشته باشد، در آن صورت در  مدت کوتاهی قادر خواهیم بود که به یک توافق مورد قبول دو طرف برسیم.

باقری کنی:‌ گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است

کلیدواژه