رئیسی: سردار سلیمانی با تربیت نیروهای مقاومت، ظرفیت عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد
(last modified 1400-09-29T12:50:33+00:00 )
قوس 29, 1400 17:20 Asia/Kabul
  • رئیسی: سردار سلیمانی با تربیت نیروهای مقاومت، ظرفیت عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد
    رئیسی: سردار سلیمانی با تربیت نیروهای مقاومت، ظرفیت عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در تربیت نیروهای محور مقاومت از کشورهای مختلف گفت: این اقدام یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد.

به گزارش رادیودری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با اعضای خانواده و دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» با تاکید بر اینکه شخصیت شهید سلیمانی باید به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام،‌ به همگان معرفی شود، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک شخص نبود بلکه به عنوان یک مکتب برای همه جوامع پیام‌آور بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: تلاش‌های شهید سلیمانی حرکت توأمان در جنگ نرم و جنگ سخت بود. ایشان از اینکه عده‌ای آلوده به تکفیر و تبلیغات مسموم شده بودند، ابراز ناراحتی ‌می‌کرد و با روش‌های مختلف به دنبال اصلاح آنها بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران داشتن ظرفیت و ظرفیت‌سازی را دو اصل مهم دانست و گفت: چه شد که حاج قاسم توانست از بین عراقی‌ها و سوریه‌ای‌ها نیروهای بسیار خوبی برای دفاع از این کشورها و مبارزه با ظلم تربیت کند؛ این اقدام شهید سلیمانی یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر، سوم ژانویه 2020 (13جدی 1398) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه